See you later, Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu See you later, Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

See you later, Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Deze week was redelijk stabiel, dus bereid je voor op misschien het minst spectaculaire verslag tot nu toe (lekker begin zo...)!


woensdag 17 oktober 2012, Sydney

Om half 6 gaat de wekker. Vandaag ga ik naar de Blue Mountains, een national park. Eigenlijk zijn het geen bergen, maar het is een soort vallei. Het heeft wat weg van de Grand Canyon in Amerika. Esther gaat vandaag ook. Het is heerlijk weer. Laat het bruinen maar beginnen! Onze gids van vandaag is Rod. Een grappig ma met half lang blond haar. Wel een beetje een uitslover, maar dat is meestal zo met gidsen, als je het mij vraagt. Na een rit van ongeveer twee uur komen we aan in het national park, dat ongeveer zo groot is als Belgie. We maken weer een aantal heftige wandeltochten. Met de warmte is dat nog iets minder goed te doen dan normaal. Ik ben blij dat ik gisteren iets aan mijn megablaren heb gedaan. Ik liep er gisteren bij als een pinguin om te voorkomen dat de grote vochtbulten de grond raakten. Mijn Duitse kamergenoten waren zeer onder de indruk. Met het oog op vandaag, leek het me beter om ze door te prikken. Dat zou ik normaal liever laten doen door mama, maar er zit niks anders op dan mijn zelfstandigheid te ontdekken. Dan heb je alleen wel een naald nodig. Laat ik die nou net niet hebben. En de Duitse meiden ook niet. Ik strompel naar de receptie en ook daa ris geen naald te vinden. Wel krijg ik een scherp schaartje mee en gelukkig ook desinfecterend spul. Met het scherpe puntje prik ik in de blaren en ongeveer een uur later vind ik het genoeg geweest. Ze zijn een stuk platter, maar nog niet al het vocht is eruit. Het spul wordt teruggebracht door mijn aardige kamergenoot Aylin, die vindt dat ik zo echt niet meer naar beneden kan lopen. Dus: tanden poetsen en naar bed. En tot slot over de Blue Mountains: waarom ze zo heten? Geen idee. Geen blauw te bekennen. Het is wel echt prachtig, maar wel veel van hetzelfde. Teruggekomen in Sydney betaal ik weer een deel van mijn enorme kosten bij Mathijs (sorry tante Gre, hij kent jullie echt niet). Ik klets op facebook nog even met mama en Sara (leuk!) en ik dien in een mailtje naar Maaike en Femke een pepernotenverzoek in. Willen ze vast meenemen in januari. Pas om 20.15 uur eet ik mijn avondeten. De derde dag sla. Het komt nu wel mijn strot uit. Ik bel nog even met papa en ik betaal mijn vier extra nachten in Sydney. Moet ook gebeuren...


donderdag 18 oktober 2012, Sydney

Jammer dat ik vandaag mijn kamer moet verlaten. Ik had eigenlijk tot vandaag geboekt, maar ik blijf dus vier nachten extra. Dan wel op een andere kamer. Gelukkig ben ik altijd welkom voor een gezellig praatje met Anna en Aylin. Beetje jammer alleen dat ik om 10.00 uur moet uitchecken en pas na 13.00 uur weer kan inchecken. En mijn bagage mag niet op de 'oude kamer' blijven staan. Na dat alles de volgende vraag: wat ga ik deze vier extra dagen in Sydney doen? Er zijn wel wat mogelijkheden, maar alles kost geld. En ik vind het eigenlijk zonde om mijn geld hier in de stad te besteden. Bovendien: welk geld? Ik hou hier bijna niks meer over. Ik besluit ergens in het zonnetje te gaan zitten, met uitzicht op sportende en fotograferende mensen. Beiden zie je overal in Sydney. Ik geniet eindelijk weer eens van mijn eigen muziek en ik zing zachtjes mee. Een zeer fijne, gratis activiteit. Rond 13.00 uur loop ik naar Duck Travel (waar alles geboekt is). Ik betaal weer een deel af en ik kijk op internet 'De Bachelor' terug. Eens kijken wat mijn lieve vriendinnetje allemaal uitspookt. Ze ziet er in elk geval supermooi uit! Dan is het tijd voor boodschappen en een heerlijke, zelfbereide lunch: broodjes kaas/ananas. Ik snoep al een stuk minder dan in Nieuw-Zeeland. Dat moet ook wel, want ik krijg mijn twee korte spijkerbroeken niet tot amper meer dicht. Inmiddels zit ik weer op een bankje in de zon. Best een lekker relaxt dagje dus.


vrijdag 19 oktober 2012, Sydney

Gisterenavond wilde ik gaan koken, maar net voor ik het vlees in de pan wil gooien, krijg ik pasta aangeboden van een ex-kamergenoot. Een gratis maaltijd is altijd welkom, zelfs als er champignons in zitten (die laat ik wel liggen). De jongen die me dit eten aanbood (volgens heet hij Lee), vraagt me na een tijdje wel of ik geen champignons lust. Oeps... In d ekeuken kom ik een Nederlands meisje tegen waar ik mee klets. Dan is het tijd om te gaan slapen. Heerlijk tot een uur of tien. Bij het ontbijt kom ik hetzelfde Nederlandse meisje tegen. We ontbijten samen en ze vraagt of ik plannen heb voor vandaag. Die heb ik niet. Zij gaat naar de botanische tuinen met een ander Nederlands meisje. Ze vraagt of ik zin heb om mee te gaan en dat wil ik natuurlijk wel. Melissa en ik lopen naar het park en het duurt even voor we het andere meisje, Janneke, gevonden hebben. Zij is samen met Ruby, een meisje van 1. Echt een dotje! Janneke is hier aupair. We kletsen gezellig en het grootste deel breng ik door in de schaduw, want de zon brandt vandaag behoorlijk. Rond 15.00 uur loop ik even terug naar het hostel om te lunchen en daarna halen Melissa en ik een goddelijk softijsje bij de gele M. Voor 30 cent! Daar hoef ik het niet voor te laten. Voor die spijkerbroeken natuurlijk eigenlijk wel... Ik ben aan het eind van de middag dan ook serieus van plan om te gaan hardlopen. Helaas! Mijn enkelsokken zitten allemaal in de was. Ik kan natuurlijk niet met lange wollen sokken onder een korte broek gaan lopen. Dan ga ik maar avondeten. Maar helaas verloopt dat allemaal niet zo soepel. Ik had acht minihamburgertjes gekocht voor vier dollar. Het idee was om er vandaag vier te eten en morgen weer. Ik heb er ook echt zin in, want ik eet hier weinig vlees. Jammer, jammer... Mijn vlees is verdwenen. Gestolen. Een paar dagen geleden ook al mijn sapje. En ben niet de enige die dit overkomt. Ik kan daar ZO boos om worden. Het is maar vlees, maar toch. Blijf er gewoon met je tengels vanaf. Ik zie Anna lopen en ik moet het meteen even delen, want we hadden het er gisteren nog over. Dan maar broodjes met kaas. Helaas kan ik die broodjes niet roosteren, want ik veroorzaak kortsluiting door een stekker van een waterkoker uit het contact te trekken. Die stond aan... Dit is duidelijk echt mijn avond.


zaterdag 20 oktober 2012, Sydney

Opnieuwe een relaxdag vandaag. En opnieuw heerlijk weer. Ik ga naar de botanische tuinen, plof neer op het gras en daar houd ik het drie uur lang uit. Boekje lezen, muziek luisteren en een planning maken voor de oostkust. Met die planning ga ik 's middags weer naar Mathijs; ik ben daar niet weg te slaan. Samen boeken we mijn twee binnenlandse vluchten en we plannen mijn bus in. Morgen ga ik voor de laatste keer terug om mijn trips definitief in te plannen. Toch wel fijn om zo goed op weg geholpen te worden. Nu is het tijd voor mijn diner: noedels.


zondag 21 oktober 2012, Sydney

Ik moet zeggen, ik slaap hier goed, maar verder is het geen probleem om dit hostel morgen te verlaten. Het is het slechtste hostel dat ik tot nu toe gezien heb. Het is vies, de werknemers hebben niet echt een idee van waarmee ze bezig zijn, er wordt eten uit de koelkast gestolen, het is luidruchtig en ik heb de politie hier al twee keer gezien. En toch zit het hostel vol. Iedereen is hier om dezelfde reden als die van mij: het is goedkoop. Vandaag heb ik een redelijk saai dagje. Ik begin heel optimistisch in mijn korte spijkerbroek (het gaat, als ik er een niet te strak shirt op aan trek), maar eigenlijk is het buiten aardig bewolkt. Koud is anders. Warm ook. Ik besluit dat het vast nog opentrekt, het is tenslotte nog maar 10.00 uur. Ik loop weer naar de botanische tuinen, waar een oudere man naast me komt lopen en begint te praten. Ik antwoord beleefd, maar ik heb er helemaal geen zin in. Ineens vind ik de plattegrond van de tuinen bijzonder interessant. Ik sta bij het bord te kijken alsof ik geen idee heb waar ik naartoe moet. Als de man doorloopt, loop ik ook verder en zoek ik een bankje met uizicht op het operagebouw. En wie komt er twintig minuten later bij me op het verdomde bankje zitten? Precies. Nu ontkom ik niet meer aan een gesprek. Ik kan alleen maar hopen dat hij gauw verder gaat. Dat is natuurlijk niet echt zo. Toch is er licht aan het einde van de tunnel. Hij loopt verder en ik lig nog even lekker in het zonnetje. 's Middags doe ik nog wat boodschappen en straks ga ik voor de verandering naar Duck Travel om het een en ander vast te leggen. En hoe leuk: ik ga skypen met Stephanie!

LES 25: ZIN IN EEN BOOST VOOR JE ZELFVERTROUWEN? STAP DE BADKAMER IN EN VIND DAAR EEN MEISJE DIE VEEL KLEINER IS DAN JIJ, VEEL DIKKER IS DAN JIJ EN VEEL WITTER IS DAN JIJ.

  • 22 Oktober 2012 - 02:55

    Koe(tje)n:

    Ik merk alweer dat het je goed gaat lieve zus. Goed om te lezen!! Have fun in Australie !!!

    xxxxx van je broer

  • 22 Oktober 2012 - 04:00

    Susan Westerhof:

    Mooi verhaal weer Cindy! Als ik lees hoe jij schrijft dan ben ik maar kort af (als ik al wat schrijf) haha. Geloof dat ik ook maar op vakantie naar Australie moet. Een city trip Sidney ga ik denk ik iig doen :D. Lekker goedkoop vanaf hier en heel leuk denk ik. Heel veel plezier en succes. Liefs, x en geniet!

  • 22 Oktober 2012 - 06:16

    Stephanie:

    Oeps.. Gewoon een reactie vanaf mn telefoon :-) Ik ben razend benieuwd naar die blaren, zeker als ik lees dat iedereen er zo van onder de indruk was! Heb je er nu nog last van? Heel veel plezier met de camper ;-) Liefs xx Steef

  • 22 Oktober 2012 - 06:18

    Mama:

    Hoi lieverd!
    Goed gedaan hoor, je blaren doorprikken! Dat zal vast een stuk makkelijker hebben gelopen.
    Iedere keer maak je weer nieuwe dingen mee, leuk! En dan nu weer verder op pad in Australie, ik ben weer benieuwd hoe je dat gaat ervaren en kijk weer uit naar je volgende verslag!
    Heel veel plezier onderweg naar Adelaide en pas op voor overstekende kagoeroes!
    Veel liefs en natuurlijk een dikke knus van mij! XXX

  • 22 Oktober 2012 - 06:39

    Papa:

    Ha lieve Cindy,
    Dit was misschien wel een kort verslag,met weinig spectaculairs, maar dat hoeft ook niet elke dag of week. Af en toe even minder heftig en indrukwekkend is ook wel eens lekker, toch? Ik elk geval zit je bepaald niet veel stil, je ziet van alles, maakt sowieso elke dag dingen mee, die je in Nederland niet beleeft. Je hebt nog zeeen van tijd voor Australie, er is ook nog genoeg te zien en te beleven.
    Ben benieuwd naar je plannen, er zal nog wel veel moois op je pad komen.
    Fijn in elk geval, dat je neus in Aussie geen ijsblokje meer is.
    Veel liefs, dikke kus,
    X X X papa

  • 22 Oktober 2012 - 09:56

    Roxy:

    Haha, fijn verhaal over de champignons - die zou ik ook laten liggen.. XD Nog een eet-ik-niet-overeenkomst. Balen dat het hostel niet echt best is, maar je zelfvertrouwen schiet blijkbaar de lucht in! Niet dat het iets met elkaar te maken heeft, maar dan zien we 't maar in het kader van "elk nadeel heeft z'n voordeel". Ach, ik weet gewoon niet wat ik schrijven moet, maar wilde je laten weten dat ik nog steeds veel aan jou en je toffe reis denk :) Oh, en je krijgt de groetjes van m'n ouders (ze vinden het zo stoer, wat je doet!) en van .. Sydney! X

  • 22 Oktober 2012 - 10:42

    T.Gre:

    Hoi Cindy. Je maakt wat mee zeg. Inderdaad moeten ze met hun poten van andermans eten af blijven. Denk je dat je wat lekkers gaat nemen ,is het weg. Gisteren nog even met Mama op fasebook gezeten. Toch wel leuk zo iets. Het is hier nu nogal vrij mistig. Maar misschien komt de zon vanmiddag nog wel. Hoop ik. Verder veel plezier en geniet van alles. Tot de volgende keer.xx

  • 22 Oktober 2012 - 10:58

    Annemiek:

    Hoi Cindy,
    Ik hoop dat het weer goed gaat met je blaren en... met een schaartje lek prikken??? Lijkt me helemaal niet leuk, maar ja je moet wel he. Gelukkig is het weer nu wat warmer en moet je zelfs de schaduw soms opzoeken liever warm dan koud denk ik dan. En lekker een kleurtje krijgen.. zal je goed staan!
    Super vervelend dat ze je spullen wegnemen erg irritant maar ja dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ik zou daar ook erg boos om worden maar daar krijg je je spullen niet mee terug. Je volgende vervolgreis is al weer uitgestippeld dus geniet maar weer van al t moois wat je tegenkomt. Je volgende verhaal zie ik weer graag tegemoet, het is erg leuk om te lezen!
    Lieve groetjes ook van ome Hans xxx

  • 22 Oktober 2012 - 11:55

    Natascha:

    G'day Mate!!
    Sydney.....hum....ik vond het in ieder geval een hele toffe stad....
    enne,ik wil niet bijdehand doen, maar de Blue mountains heten zo, omdat er een soort
    blauwe nevel over de bergen hangt,dat heb ik een X gehoord hoor......
    wij zijn er toen niet geweest....maar geniet en ga zo door,ik geniet erg van je
    verhalen.....en reis weer met je mee!!!
    enne,over het hebben van blaren,daar kan ik ook over mee praten....auw auw....
    heb er namelijk ook enige ervaring mee......zet hem op!!!!!!
    groetjes uit Groet,natas.

  • 22 Oktober 2012 - 14:34

    Iris:

    Hallo lieverd! Blijft heerlijk om je verhalen te lezen. Erg leuk!! volgens mij vermaak jij je echt prima daar. Leuk ook om te lezen hoe makkelijk er eigenlijk contact gemaakt word.
    geniet maar lekker in Australië. liefs en een dikke kus xx iris

  • 22 Oktober 2012 - 20:03

    Anouk:

    Lieve juf Cindy,

    Ik vind het leuk dat je op reis bent, maar mis je wel! In groep 4 is het heel leuk, bij de uitvoering Ben ik prinses. Ik vond het leuk dat je een kaart stuurde en het plaatjes was heel leuk en mooi.

    Liefs Anouk xx

  • 23 Oktober 2012 - 13:26

    'tante'' Tineke :

    Hallo Cindy Had je sjans van een oud mannetje? Als hij lastig was geworden had je hem wel een knietje gegeven denk? Gelukkig was dat niet nodig. Leuk om weer je verslagen te lezen ze vervelen nog steeds niet hoor. Veel plezier met je volgende tocht, de oostkust moet prachtig zijn. De verhalen van onze meiden en de foto,s logen er niet om.Ik hoop dat jij het ook erg mooi gaat vinden,zal vast wel.Je houdt ons wel op de hoogte he'. Liefs vanuit Camperduin.

  • 24 Oktober 2012 - 21:22

    Marja:

    Hey Cin!
    Hier even kort wat reacties van mij:
    1. Dank voor je felicitaties voor mijn verjaardag. Ik had een héérlijke dag op de eerste dag van mijn herfstvakantie!
    2. Het lezen van dit verslag past zo heerlijk bij mijn relaxte vakantiegevoel: super! Ik werd er helemaal rustig van, hihi!
    3. Wat moet ik toch altijd lachen om de manier waarop je je verhalen beschrijft: ik zie het levendig voor me. Vooral ook die man in de botanische tuin. !@#$%^&*
    4. Van wat ik er nu van lees, is het weer in Australie veel beter dan in Nieuw Zeeland. Klopt dat? Ik zie hier alweer vre-se-lijk op tegen het najaar en de winter, bah! dus ik werd helemaal blij van jouw verhalen over de zon, mmmmm! Ik geniet een beetje met je mee en voel de zonnestralen bijna... ;-)
    5. Nou, tot later maar weer!
    Xxx

  • 24 Oktober 2012 - 21:22

    Marja:

    Hey Cin!
    Hier even kort wat reacties van mij:
    1. Dank voor je felicitaties voor mijn verjaardag. Ik had een héérlijke dag op de eerste dag van mijn herfstvakantie!
    2. Het lezen van dit verslag past zo heerlijk bij mijn relaxte vakantiegevoel: super! Ik werd er helemaal rustig van, hihi!
    3. Wat moet ik toch altijd lachen om de manier waarop je je verhalen beschrijft: ik zie het levendig voor me. Vooral ook die man in de botanische tuin. !@#$%^&*
    4. Van wat ik er nu van lees, is het weer in Australie veel beter dan in Nieuw Zeeland. Klopt dat? Ik zie hier alweer vre-se-lijk op tegen het najaar en de winter, bah! dus ik werd helemaal blij van jouw verhalen over de zon, mmmmm! Ik geniet een beetje met je mee en voel de zonnestralen bijna... ;-)
    5. Nou, tot later maar weer!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Cindy

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 126010

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 29 Maart 2015

Mi viaje a Sudamérica

02 Juni 2013 - 02 Juni 2013

Journey of my life

01 September 2012 - 15 Maart 2013

Backpacken

25 April 2011 - 05 Mei 2011

Suriname!

02 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Malawi

Landen bezocht: