30 uur verder en een stempel rijker! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu 30 uur verder en een stempel rijker! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

30 uur verder en een stempel rijker!

Blijf op de hoogte en volg Cindy

03 September 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

zaterdag 1 september 2012, in de lucht

Ik ben onderweg. Ik ben onderweg naar de andere kant van de wereld. En dat in mijn eentje. Ik heb het de afgelopen tijd veel gehoord: 'Wat stoer!' 'Helemaal alleen? Wat dapper!' Eigenlijk is dat ook echt zo. Ik bedoel, hoeveel mensen doen mij dit na? Op naar Nieuw-Zeeland dus. We vertrekken drie kwartier later. Kan er ook nog wel bij (wat is drie kwartier op 25 uur?) Goed, ik lijk wel enorm heldhaftig, maar het afscheid op Schiphol was een ander verhaal. Afscheid is vreselijk. En omdat er zoveel lieve mensen mij kwamen uitzwaaien, moest ik ook redelijk wat huilende knuffels uitdelen. Maar wel superlief en fijn dat jullie er waren. Nu mag ik lekker lang in een houding zitten en al mijn behoeften ophouden. Een vliegtuigwc is niet echt mijn favoriete plekje. Hoop toch dat ik dat een beetje ga leren. Gewoon poepen; als je moet dan moet je. Mama en Koen: bedankt voor Koetje (zo'n vermoeden had ik dus toch) en Saar: bedankt voor je lieve schaapje. Ze zullen allebei fijn met me meereizen. En Lydie: ik mocht jouw kaartje in het vliegtuig open maken; echt lief en weer veel te gek... Ach, het komt vast allemaal goed, want ik heb veel geluk meegekregen: van boeddha's tot gelukspoppetjes tot beschermengeltjes. Nu maar eens kijken of mijn tv'tje het wil gaan doen.
" Someday I'm gonna travel the world " (met dank aan Iris). En dat is dus vandaag.

Inmiddels is het zo'n 4,5 uur later en ik ben het al goed zat. Bij het raam zitten is leuk, maar het heeft ook z'n nadelen. Ik moet nu bijvoorbeeld plassen en ik wil gewoon even heel graag staan. Maar dan moet ik dus eerst twee mensen passeren. Maar aangezien ik heb besloten om wat meer schijt te hebben aan wat anderen van me vinden, zal ik zo maar eens vragen of ik er langs mag. Zo heb ik net ook gewoon mijn stoel een beetje naar achteren gedaan. Tsja, ik heb nou eenmaal ook (zoals altijd) het geluk dat de vrouw voor mij haar stoel zo ver naar achteren heeft, dat het lijkt alsof ze in bed ligt. Vliegen is eigenlijk best saai. Behalve dan het opstijgen, waar ik het trouwens even niet helemaal droog kon houden. Ik heb er ook zo lang naar toegeleefd en nu zit ik hier gewoon. Nog zo'n 7 uur te gaan tot Singapore. Ik vlieg nu boven Turkmenistan. Op naar de volgende film (en naar de wc...)!

Weer een film (dus twee uur) verder en nog steeds niet geplast. Ik vlieg nu boven India en ik ben helemaal kapot. Komt ook omdat het al een tijdje donker is (tijdsverschil). Misschien nu toch echt even plassen en staan en dan even de ogen dicht.


zondag 2 september 2012, nog steeds in de lucht

Het is in Nederland op dit moment 8.45 uur. Dat betekent dat ik al bijna 26 uur op ben. Tenminste... op de slaapjes in dit tweede vliegtuig na. Echt lekker slaap ik niet, maar ik slaap tenminste wel af en toe even. Vanaf nu kan ik dat beter niet meer doen tot ik in Auckland ben, want anders kan ik daar misschien niet slapen. Nog ruim vier uur, dan ben ik in Nieuw-Zeeland! Op het vliegveld in Singapore (waar ze overwegend vloerbedekking hebben) ontmoet ik twee jongens uit Ede. De vlucht naar Auckland stond steeds maar niet op het bord en dat zat me niet helemaal lekker. Ik had steeds al het gevoel dat zij ook naar Nieuw-Zeeland zouden gaan. Ik vroeg het aan ze en het klopte. Ze zijn net klaar met de middelbare school en ze gaan 16 (!) landen bezoeken in 10 maanden. Lijkt me niet heel relaxt. Nu nog maar even een filmpje kijken.
Speciaal voor Roxy: ik heb The Artist gezien! Gave film!

Ik ben er bijna! Nog 40 minuten en dan landen we. Ik moet zeggen dat de tweede vlucht me mee viel. Ik dacht op Singapore: 'Gatver! Nog een keer 11 uur vliegen...' Maar dat viel dus mee. Ik vind het toch wel verbazingwekkend dat een vliegtuig in een keer zo'n lange afstand aflegt. Zo'n groot ding en die hoeft dan 11/12 uur lang niet te ' tanken'. Nou ja, dit was het even voor vandaag. Ik hoop dat ik straks heerlijk slaap!


maandag 3 september 2012, Auckland

Van dat slapen is niet veel gekomen. Nadat ik mijn backpack van de bagageband haalde en nadat ik mijn sanitaire ervaring heb opgekrikt (Ryan zou trots op me zijn: plassen op een vliegtuigwc en poepen op het vliegveld, nou ja, niet OP het vliegveld, maar in de wc op het vliegveld. Zou vervelend zijn als jullie dit verkeerd opvatten), kreeg ik nog de nodige controles. Allereerst mijn stempel: de eerste is een feit! Wat ik wel bijzonder vind is de biocontrole. Dat heeft met van alles te maken, maar ik moest erheen omdat ik wandelschoenen bij me heb. Niks mee aan de hand verder. Het shirt dat ik van Iris heb gekregen doet het trouwens goed. Ik krijg er regelmatig reacties op. Na alle controles en de stempel is het tijd om het vliegveld te verlaten en dan sta je er weer even alleen voor. Voor die tijd ook wel, maar dat vliegen is nog zo veilig. Ik weet precies hoe dat gaat en je hoeft er zelf weinig aan te doen. Alleen af en toe een maaltijd afslaan, want daar krijg je er wel erg veel van bij Singapore Airlines. Goed, ik stap het vliegveld uit met mijn tassen op een rolkarrtje (hallo, ik ben niet voor niets een backpacker) en ik word meteen aangesproken door een taxibusmannetje. Voor mij heeft hij een speciale backpackersprijs: i.p.v. 33 NZ dollar, wordt het voor mij 20 NZ dollar. Ik besluit het te doen, want het is al laat, ik ben al bijna 30 uur onderweg en daarnaast ben ik te moe om wellicht goedkopere mogelijkheden te zoeken. Na een half uurtje rijden word ik als eerste afgezet bij mijn hostel. Meteen wordt mijn Engels op de proef gesteld; ze praten hier behoorlijk Brits bekakt. Bij mijn kamer aangekomen blijkt mijn pasje (dat dient als sleutel) het niet te doen. Gelukkig wordt er na 10x proberen al open gedaan. Een jongen brabbelt iets in een net zo bekakt Engels en ik zeg ' thank you' en ik knik ja en amen. Al zal hij dat niet zien, want het is donker. Gelukkig. Dat komt wat makkelijker binnen. Ik stap zo goed als dat kan en lukt over de backpacktassen die op de grond liggen en ik zet mijn spullen bij mijn bed. Nadat ik eindelijk mijn tanden heb gepoetst, doet hetzelfde 'binnenkom-ritueel' zich voor en doet dezelfde jongen voor me open. Ik ga in bed liggen en ik merk al snel dat ik niet kan slapen. Voor mijn gevoel lig ik uren wakker en ineens vind ik het allemaal erg spannend. Nu heb ik echt het gevoel dat ik gek ben geworden. Wat doe ik hier in godensnaam in mijn eentje? Dit is vast allemaal niks voor mij. Ineens heb ik het gevoel dat ik absoluut geen half jaar weg kan blijven van mama. En papa... En Koen... Er gaat van alles door mijn hoofd. 's Ochtends staan er al een aantal mensen vroeg op en ik ben weer klaarwakker en bezorgd. De komende tijd durf ik mijn bed niet uit, omdat ik geen idee heb wat ik moet gaan doen, bang voor het onbekende. Gevolgd door oververmoeidheid, waardoor ik weer in slaap val. Rond 12.00 uur vind ik het genoeg geweest. Ik moet toch een keer uit dat bed stappen. Ik geniet van een warme douche. Vervolgens gebeurt er iets vreselijks... Nee hoor, valt best mee. Maar ik kan jullie wel een les leren:

LES 1: OOK IJZEREN OBJECTEN KUNNEN JE SPLINTERS GEVEN. DUS KIJK UIT ALS JE DE KRAAN OPEN DOET.

Ach, heb ik het pincet en de betadinezalf (en pleisers) niet voor niets meegenomen. Inmiddels heb ik al wat gesproken met mijn priveportier (hij zet hier geen streepjes op de e) die hier op de kamer slaapt en ik kom erachter dat ik op een kamer lig met drie Engelsen, een Ierse, een Duitse en een Nieuw-Zeelandse. Ik vraag hem waar de supermarkt is en hij legt het uit (zo gaat dat als je met elkaar praat). Dus: zo gezegd zo gedaan. Ik loop midden in de stad naar de supermarkt, next to the famous Skytower. Heb ik die ook meteen gezien.

Liefs uit de grond van mijn hart!!!

  • 03 September 2012 - 07:00

    Papa:

    Lieve Cindy, wat een lang mooi verhaal,zoals we dat van je kennen.De eerste grote stappen zijn gezet! Goed van je!!! Let maar op je zult al vrijer en flexibeler worden tegen mensen en in allerlei nieuwe situaties! Ik ga zo naar school,voor zover als dat lukt. Ik zie wel. Heel veel plezier !!!!!! X X X papa

  • 03 September 2012 - 09:58

    Iris:

    Hee lieverd. Wat heerlijk om te lezen dat het begin allemaal goed is gegaan.
    En wat leuk dat je zoveel reacties op mijn shirt krijgt.
    Super leuk om je verhalen te lezen ben stiekem nu al benieuwd naar de volgende.
    Liefs en dikke kus xx

  • 03 September 2012 - 11:26

    Roxy:

    Lieve Cindy, wat heerlijk! Blij om iets van je te horen en uiteraard een heerlijk verhaal :) En eindelijk The Artist gezien, dat is toch wel een must-see, dus je hebt je tijd goed besteed :P

    Ik ben nu op school, dus het is even een korte reactie, maar ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!! xx

  • 03 September 2012 - 12:22

    Yvonne Woertman:

    Hallo Cindy,

    Op de Vredeburg waren er een paar die echt aan je hebben gedacht. Vooral zaterdagochtend, dat het nu echt ging gebeuren. En ook de dag erna dacht ik zelf, oh jee die Cindy zit nog steeds in dat vliegtuig.
    Maar goed nu ben je dan weer geland en heb je de eerste stappen gezet in Nieuw-Zeeland. Ik ben benieuwd wat je van de natuur vindt in dat land en hoe zijn de weersomstandigheden.
    Wat zijn je plannen om te gaan doen, nadat je de supermarkt hebt bezocht.
    School is vandaag gestart (zelf hoef ik pas woensdag) voor ons alles voorspelbaar, maar voor jou een groot avontuur.
    Geniet ervan,
    groeten, Yvonne Woertman

  • 03 September 2012 - 13:05

    Danny P:

    Hi Cindy, leuk om weer te lezen allemaal en goed te horen dat je veilig bent aangekomen. En nu is het tijd om te genieten. Geen tranen meer, alleen van het lachen hooguit. En laat alles gewoon op je af komen, je zult zien dat voor alles een oplossing is, altijd! Enjoy en ik kijk uit naar je volgende verhalen! Greetz, Danny

  • 03 September 2012 - 13:06

    Annemiek:

    Hoi Cindy,
    Ook ik heb je verhaal gelezen, Leuk hoor. De eerste dagen zullen wel vreemd zijn maar je zult snel helemaal opgaan in je droomreis en veel leuke mensen ontmoeten. En natuurlijk geweldige dingen zien.
    Geniet en neem het allemaal in je op. We lezen je volgende verhaal natuurlijk ook om te zien wat je allemaal meemaakt. We houden 't allemaal in de gaten. Wat dat poepen betreft. ik weet er alles van maar begin t ook al aardig te leren, schijt aan alles hebben is de beste remedie, gewoon doen!
    Tot je volgende verhaal.
    Liefs Annemiek

  • 03 September 2012 - 16:38

    Marja:

    Hey Cin!
    Wat geweldig om je eerste ervaringen te kunnen lezen in een zeer gedetailleerd verslag!
    Ik zag daardoor alles helemaal voor me, op 1 item na: maaltijden afslaan! Hè?! Ik heb de zin nogmaals moeten lezen, maar het stond er echt! Whahahahahaha!
    Dikke kus, Mar

  • 03 September 2012 - 18:46

    Tineke:

    Hallo Cindy Nou meid de kop is er af.Ik denk dat je als je van de reis bent bijgekomen je het niet meer zo benauwd hebt.Je hebt nogal wat indrukken moeten verwerken dus komt het een beetje op je af denk ik. Volgens mij krijg je snel het avonturengevoel. Geniet vooral en het is heel leuk dat je ons op de hoogte houd. Kijk uit naar het volgende nieuws. Liefs Tineke.

  • 03 September 2012 - 20:18

    Mariëlle:

    Hee Cindy!
    Zo'n eerste verslag van nu-dan-echt-op-reis-zijn-en-hoe-spannend-is-dat, vraagt natuurlijk wel om een reactie! Wat heb je je eerste avonturen heerlijk beschreven zeg! Ik kan mij voorstellen dat de vliegreis en de indrukken van het afscheid nemen, Schiphol etc. behoorlijk vermoeiend zijn. Hopelijk lezen we in je tweede verslag dat je al een beetje thuis bent en bij gekomen bent van alle eerste indrukken. Ben benieuwd wat je plannen zijn de komende periode! Hier is (zoals je ook in de andere reacties leest..) de eerste schooldag voorbij. Lekker thuiskomen, met zo'n verslag van jou. Maarre.. ik heb een leuke dag gehad hoor, in mijn nieuwe groep!
    Veel plezier en we lezen je berichtjes graag!
    Liefs, Mariëlle

  • 03 September 2012 - 21:24

    Mama:

    Heey lieverd!
    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen! Eerst maar even bijkomen en dan op naar het verdere avontuur! Ben al weer bnieuwd naar je volgende verslag, is heerlijk om te lezen!
    Bedankt voor de superverrassing al weet ik nog niet wat de verrassing is! hihi! Het ziet er iig heel leuk uit!
    Beer heeft het goed hoor! Lieverd, veel plezier verder en je weet het he van die brutale mensen! HVJ en
    Dikke knus!!

  • 03 September 2012 - 21:58

    Natascha:

    Kia Ora Cindy,

    Goed,de eerste stappen zijn gezet!!!
    Stoer hoor!!!
    Doe het rustig aan,ik stond in Auckland 2 dagen te wiebelen op mijn benen...(jetlag)
    En de Skytower is super,net als de rest van N.Z.!!!!!
    Dat wordt zeker genieten!!!!
    Jaloers????? JA!!!!!
    Geniet van dit mooie land en kijk uit naar je volgende verslag(en)!!!!
    SUPER!!!!
    liefs en groetjes,natas.

  • 03 September 2012 - 23:26

    Stephanie :

    Lieve Cin,

    Wat een heerlijk lang verhaal :D M'n vader zit er over te denken om het komende half jaar de krant op te zeggen (A). Gelukkig heb je van alles in je tas zitten om je darmflora in goede balans te krijgen, het komt vast allemaal goed!

    Kan je je grote knuffel aan de tas hangen, of reist hij gewoon mee in je tas. Heel erg leuk :) en fijn zo'n buddy.

    Ik ga nu slapen, morgenochtend gaat de wekker weer heel vroeg af.

    Liefs xx

  • 04 September 2012 - 11:46

    Lisenka:

    hoi cindy,of moet ik globetrotter zeggen??
    wat een leuk verslag! jij ga het wel redden hoor,dat weet ik zeker. ga eerst maar acclimatiseren,kom in het goede ritme en dan komt het allemaal goed. (is makkelijk gezegd) ik ging even terug in de tijd toen ik de skytower zag,geweldig hè!! ohhh,ik zou ook zo weer terug willen naar het prachtige nieuw zeeland!! ik ben benieuwd hoe jij het ga beleven,of je net zo onder de indruk zal zijn als ik toen was. geniet er lekker van en ik ga je volgen!!
    heel veel plezier,liefs lisenka

  • 04 September 2012 - 12:26

    Ryan:

    Hallo liefje,

    Ik ben trots op je.. haha. Ik ben blij dat alles goed gaat! Ben benieuwd naar wat mooie foto's en het volgende verhaal. Dikke kus!

  • 04 September 2012 - 14:12

    Evelien:

    Mooi verhaal Cindy en leuk geschreven! Zo te lezen heb je het allemaal goed onder controle. Dat moment dat je je even afvraagt waar je dan aan begonnen bent hoort er volgens mij gewoon bij en wanneer je dit leest zal dat waarschijnlijk al over zijn. Super dat je zo snel kontakt hebt met anderen.
    Geniet, geniet en geniet! (geniet ik met je mee wanneer ik je verhaal weer lees;-) )Knuf.

  • 04 September 2012 - 17:50

    Lotte:

    Een verhaal op z'n Cindys.. ik hou daarvan:D
    Het grote avontuur wacht, de wereld ligt voor je open.. er komt maar één woord in me op: ENJOY!

    Liefs van Lotte

  • 05 September 2012 - 18:19

    Lydie:

    wij blijven je volgen
    je verhalen zijn weer super
    geniet!!!!!!!!!!!!!!!!!
    xxx lydie

  • 07 September 2012 - 13:57

    Linda :

    Hi Cindy,

    Wat leuk om te lezen! Bijna jaloers dat ik
    het zelf nooit heb aangedurfd!
    Kan me voorstellen dat zo'n eerste nacht in
    een vreemd bed echt even een realist check is!
    Je doet het gewoon echt!
    Wees maar super trots!
    Heel veel plezier!!!
    Groetjes, Linda (Vredeburg)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Cindy

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 126017

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 29 Maart 2015

Mi viaje a Sudamérica

02 Juni 2013 - 02 Juni 2013

Journey of my life

01 September 2012 - 15 Maart 2013

Backpacken

25 April 2011 - 05 Mei 2011

Suriname!

02 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Malawi

Landen bezocht: