Nog 10 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu Nog 10 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

Nog 10 nachtjes slapen...

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

22 April 2010 | Nederland, Hoofddorp

Hoi allemaal!!

Ja, tentamenweek. Eigenlijk zou ik wel wat beters te doen hebben, zou je zeggen. Dat is ook zo. Maar ik ben in mijn hoofd zo bezig met Malawi, dat school me totaal even niet interesseert. De motivatie is dan ook ver te zoeken op dit moment. Want het is bijna zover!!! Toen waren het er nog maar 10... Ik ben op mijn aftelkalender begonnen bij 100, kun je je voorstellen hoe dat er nu uitziet? Het komt zo dichtbij! En ja... er moet nog zo veel gebeuren. Godzijdank is er nu 1 zorg weg: de aswolk. We kunnen de lucht in op 2 mei (als het goed is)! Ik moet zeggen, de kriebels zitten er goed in als ik er aan ga denken, dat we er over anderhalve week zitten. Zie je het voor je? Nee? Ja? Ik weet het niet. Ik zie een plaatje, beelden, zoals je Afrika op televisie ziet. En mezelf zie ik er dan als opgeplakt plaatje bij, maar het past (nog) niet. Ik zie mezelf wel lopen, maar niks voelen en ervaren. Ik weet nog niet hoe het ruikt, hoe het proeft, hoe het voelt, hoe het eruit ziet...

WAUW wat heb ik er veel zin in. Alleen al die lange reis naar Kenia, waar we een stop hebben op het vliegveld. En het feit dat we daarna eerst op Zimbabwe (Hallo, ZIMBABWE) vliegen. Ik heb nu al zin om met lieve Daph, Saar en Koen (en alle anderen) in het vliegtuig te zitten. Ik heb nu al zin om al die lieve, mooie, zwarte kinderen om me heen te zien. Iets minder zin heb ik in het Engels spreken. Degenen die mij kennen, begrijpen het. En dan nog alles wat we nog moeten kopen en doen. Vandaag heb ik mijn tweede Hepatitis B-prik gehaald. Ook heb ik Deet gekocht tegen de gezellige Malariamuggen... Ik kan in ieder geval gezond op reis. Een wereldstekker zal ook goed van pas komen, dus ook die heb ik aangeschaft (altijd handig ook voor na de pabo, als ik met Daph op reis ga naar o.a. Australië ). Maar de lesmaterialen zijn nog lang niet klaar en ik mis nog dingen die ik nog moet kopen. Ook moeten we nog gesponsord snoep krijgen voor Koninginnedag en mijn moeder is hard bezig met het naaien van onze rokken (tot over de knie als we zitten). Ik moet trouwens zeggen, we hebben leuke stofjes gevonden! Daphne en ik zijn afgelopen zaterdag naar de stoffenbeurs geweest (markt in Hoofddorp). Daar hebben we nog wat stofjes op de kop weten te tikken. En we hebben ook nog geld verdiend, hoe vind je die! Een mannetje van een stoffenkraam vroeg ons of we na afloop wilden helpen met opruimen. Ieder 5 euro in de pocket.

Het geld van de monopolyactie stroomt nu trouwens rustig binnen (nog lang niet iedereen heeft betaald, maar toch). Ook wil ik mama nog even bedanken voor de vele dingetjes die ze sponsort als we samen in het dorp zijn! Malawi... het is bijna zover. Ik beloof jullie dat ik nog 1 berichtje zal plaatsen voordat we vertrekken.

Veel liefs, Cindy.

PS. Als je dit nou toevallig gelezen hebt, LAAT DAN EVEN EEN BERICHTJE ACHTER!!!!! Zou ik leuk vinden. x

  • 22 April 2010 - 11:55

    Daphne:

    Lieve cindy,
    Het gaat nu echt heel snel, morgen nog maar een dagje aftellen! Ik heb ook vandaag mijn prik gehaald!
    En ook ik heb muggenspul, zonnebrand etc. ingeslagen!!
    Gaat het al snel met het inpakken van je koffer?
    Ik ga vandaag de prenten afmaken en alles lamineren!
    Wil het bij jou allemaal een beetje lukken?
    Ik heb er ontzettend veel zin in, om met jou en alle anderen op reis te gaan!

    Liefs Daphne

  • 22 April 2010 - 21:10

    Mama:

    Hoi lieverd!
    Ja ja meisie, het is bijna zover! Nog 10 nachtjes en dan moet ik het 14 dagen zonder jou doen!
    Gelukkig heb ik de mannen nog die mij ongelooflijk zullen troosten!
    Nog 1 onderrokkie en dan zijn ze klaar om mee te gaan en dan ook maar hopen dat ze er daarna ook nog veel plezier ervan mogen hebben toch!
    Lieverd, wat heb je er veel zin in he!
    Ik hoop dan ook dat het een mega mooie ervaring voor je wordt en ga alles maar heel intens en bewust beleven.
    Zuig al je indrukken en moois maar helemaal op en neem ze mee in je hoofd en hart!!!
    Ik hou van je moppie!!
    Dikke knus, mama

  • 25 April 2010 - 11:19

    Jaimy:

    Lief badeendje,

    Wat schrijf je leuk, ik ben benieuwd naar al je verhalen straks. Je verheugt je er al zo lang op. En toen die aswolk.. Ik dacht echt Nee hé, dit ga je niet menen. Maar alles ziet er nu, gelukkig, goed uit.
    Alvast heel veel plezier lieverd!

    Dikke kus van je badeend

  • 28 April 2010 - 19:19

    Laura:

    Bijnaaaaaaaaaaaaaa:d

  • 01 Mei 2010 - 17:39

    Denise:

    Aangezien je het graag wilt, schrijf ik ook een berichtje. Ook al zijn het nu geen 10 dagen meer, maar nog maar 1! Morgen is het dan zover. Spannend. Ik ga jullie gezellig uitzwaaien ;) Tot morgen

    Liefs, Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 125975

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 29 Maart 2015

Mi viaje a Sudamérica

02 Juni 2013 - 02 Juni 2013

Journey of my life

01 September 2012 - 15 Maart 2013

Backpacken

25 April 2011 - 05 Mei 2011

Suriname!

02 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Malawi

Landen bezocht: