14 mei 2010, de terugreis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu 14 mei 2010, de terugreis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

14 mei 2010, de terugreis

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

18 Mei 2010 | Nederland, Hoofddorp

Lilongwe, Lusaka (Zambia), Nairobi (vliegtuig)

Terug naar huis, naar een compleet andere wereld. Het zit er nu echt bijna op. De reis waar ik zo lang naar heb uitgekeken... Op Kazungu Airport, het vliegveld van Malawi, kregen we al snel de boardingpasses. Ook die van Nairobi naar Amsterdam. De vlucht van Lilongwe naar Nairobi zat ik naast Robin. Lekker rustig, gezellig en vertrouwd. Ik vind het altijd minder om naast een onbekende te zitten. Daphne zat schuin achter mij. Al snel kwamen we erachter, dat Maaike heel waarschijnlijk iets voor ons had geregeld voor de vlucht van Nairobi naar Amsterdam. Want heel toevallig zaten Koen, Sara, Daphne en ik naast elkaar. Met voor ons een muurtje, dus geen last van andere mensen. En dat terwijl heel Edukans verder verspreid zat. De tussenstop in Nairobi viel reuze mee. We hadden natuurlijk lootjes getrokken. Ik had Sabine. Daar had ik dan een cadeautje voor gekocht en een briefje voor geschreven. In een grote kring hebben we de cadeautjes aan elkaar gegeven. Ik kreeg een cadeautje van Annet. Een heel lief briefje had ze geschreven. En met het cadeautje was ik helemaal gelukkig. HEt instrumentje dat ik wilde hebben! Maar die bij mij was uitverkocht. Helemaal leuk. Nadat we de cadeautjes gegeven hadden, kregen we een opdracht. We moesten voor iedereen van de groep iets positiefs schrijven. Een positieve opmerking over het karakter. Dit moest voor middernacht ingeleverd worden bij Nynke. Leuke opdracht! En ook hierdoor ging de tijd wat sneller. Tot we ineens hoorden dat we moesten rennen naar de gate. Op één of andere manier was die al open. Eenmaal gecontroleerd en wel (schaar en deodorant zaten nog in m'n tas) moesten we weer wachten. We zagen ons KLMtoestel al staan. Een Jumbo! Dubbeldekker! En ik dacht nog wel dat die niet bestonden... Sorry Daph! In het vliegtuig aangkeomen, bleek hij inderdaad erg groot. Meer dan 60 rijen met stoelen. Drie stoelen links, gangpad, vier stoelen in het midden, gangpad, drie stoelen rechts. En jawel! Een eigen tv waar je spelletjes op kon spelen en waar je films op kon kijken. Helaas kon ik mijn ogen niet open houden en heb ik bijna de hele vlucht geslapen. Balen!

Nog een kalenderspreuk die ik met jullie wil delen:
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond.

• 22 Mei 2010 - 07:33

Mama:

Hoi lievie!
    Wat een prachtige, indrukwekkende verhalen om te lezen!!!
    Als "buitenstaander" krijg je een hele goede indruk van hoe je het hebt gehad en dat is dus zeker niet alleen leuk!
    Gelukkig sta ik behoorlijk dicht bij je en kan ze in het echie van je horen!
    Het is in ieder geval een periode van je leven geweest die je niet zult vergeten!
    Ik hou van je moppie!!