Monopolyactie en meer! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu Monopolyactie en meer! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

Monopolyactie en meer!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

31 Maart 2010 | Nederland, Hoofddorp

Tikulandirani!

Even om jullie op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen. Het project op de Tabtitha (school van papa) is op 17 maart afgesloten. Dit project ging over kinderen van de hele wereld. Daphne en ik hebben voor de twee groepen 6 gepresenteerd over Malawi. Zij hadden het hier in de klas ook over. De kinderen van de hele school hebben actie gevoerd voor dit project. Er waren drie goede doelen gekozen, waaronder wij dus met Edukans. We hebben met deze actie €800 opgehaald (allebei €400 dus)!! Dit betekent, dat ik nu op een bedrag van €935 zit. Gaat al goed dus.

Verder ben ik vandaag heel enthousiast geworden over onze pabo 2 studenten. We gaan namelijk woensdag (7 april) de monopolyactie doen. Dit houdt in, dat we binnen 15 uur gaan proberen alle straten en steden van het monopolybord te bezoeken. Vandaag hadden we de presentaties gegeven in de pabo 2 klassen, waarvan ik eigenlijk niet zo veel verwachtte.. Het zijn toch studenten, dacht ik. Maar wat is dat me meegevallen!!! Het zijn erg gulle studenten. We hebben vandaag in 3 van de 4 klassen gepresenteerd. Ook hadden we formulieren in de postvakken van de leraren van de pabo gedaan. In totaal hebben we nu al €700 aan sponsorgeld (als we alles halen binnen de 15 uur)! Morgen hebben we nog de laatste presentatie en wie weet zijn er ook nog wat leraren die sponsoren...

Maar voor zo'n monopolyactie moet natuurlijk veel geregeld worden: een heel werk, maar wel leuk en goed geregeld. Daphne heeft ervoor gezorgd, dat alle docenten een brief hebben gekregen met ons kaartje (met rekeningnummer) aangeniet. Verder heb ik ook goed mijn best gedaan. Plattegronden van de steden, route van de dag, formulieren voor de studenten, beschrijving van de actie, brief voor de docenten en collega's op stage, allemaal gelukt. Nu moet het ook nog lukken om alles binnen 15 uur te halen. Wordt spannend! Ik verwacht dat het een gezellige dag wordt in de trein. Af en toe zullen we flink moeten doorlopen in de steden, maar we hebben er wat voor over.

Ik ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt alvast, allemaal!
Kus, Cindy.

• 01 April 2010 - 19:27

Daphne:

Tikulandirani!
    Leuk hè dat de studenten zoveel geld hebben gesponsord voor de monopoly actie? :)
    Ik heb er zin in, aankomende woensdag!

Liefs Daphne