Nog acht weken... - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu Nog acht weken... - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

Nog acht weken...

Blijf op de hoogte en volg Cindy

06 Juli 2014 | Nederland, Hoofddorp

Zo. Het zit erop. Ik heb vakantie. Dat is eigenlijk best een raar gevoel. Na een fantastisch schooljaar met 23 geweldige kinderen, heel leuke collega’s, fijne ouders, maar ook heel veel werk, is het nu klaar. Na een bijzonder, heftig afscheid is het nu tijd om weer vooruit te kijken en dan zie ik nog maar acht weken Nederland! Het lijkt misschien lang, maar zo voelt het echt niet. Ik heb nog acht weken om héél hard Spaans te leren, nog acht weken om me voor te bereiden, nog acht weken om te laten bezinken wat ik ga doen. Want eigenlijk ben ik de afgelopen tijd zo druk geweest met mijn werk (en daarnaast ook andere gezellige dingen), waardoor ik nog niet helemaal besef wat ik ga doen. Het plan is in ieder geval als volgt. Op 31 augustus vlieg ik (via Madrid en Lima) naar Cusco in Peru. Hier zal ik me bijna vier maanden inzetten voor stichting HoPe, een stichting die prachtig werk verricht en waar ik rond Kerst voor het eerst over te horen kreeg. Het sprak me direct aan en sindsdien zit stichting HoPe in een laatje in mijn hoofd en zo af en toe ging dat laatje stiekem open en ontstond al voorzichtig het idee om in Peru voor hen vrijwillig te werken. Na lang twijfelen (zal ik gaan werken volgend jaar of zal ik mijn opgebouwde rechten laten vallen en gewoon gaan…) besloot ik toch niet te kiezen voor de makkelijkste weg, maar voor mijn gevoel. Ik schreef een motivatiebrief naar de stichting, naar Walter, de oprichter van HoPe. Ik ben van harte welkom. Al snel daarna boekte ik mijn vliegticket en bestelde ik een cursus Spaans. Desgraciadamente… (helaas) Daar is de laatste tijd niet veel van terecht gekomen naast het fulltime werken. Maar ik heb nu vakantie, dus ik ga weer vol aan de bak!

Dus. Inmiddels weet ik dat ik naar Peru ga. Ik weet dat ik daar tot 20 december vrijwilligerswerk zal doen, want dan hebben ze daar zomervakantie. Ik weet ook dat mijn moeder me met Kerst en Oud & nieuw komt opzoeken (YESSSS!!!!) en dat ik vanaf januari graag nog een stuk wil reizen door Bolivia, Argentinië en Chili. Hoe het werk er in Peru uit zal zien, zullen we daar beter bekijken. Ik weet wel dat ik Walter kan ondersteunen in de berichtgeving naar Nederland. Daarnaast zou ik kunnen helpen in de kind- en jongerengroepen in de achterstandswijken van Cusco, in de weekenden. Zij krijgen daar dan workshops in o.a. theater, dans, zang en sport. Ik zou me dolgraag ook inzetten op de scholen, die ver buiten de stad (in de Andes gebergten) liggen.

Wat een avontuur. Ik merk dat ik het spannender vind dan mijn vorige reis. Het gebied, de andere taal en het feit dat ik vier maanden in een ander land zal wonen en werken. Dat maakt het toch anders. Maar het voelt als een uitdaging die ik met veel liefde en enthousiasme aan wil gaan! Ik houd jullie op de hoogte.

Adiós!
Liefs, Cindy.

• 06 Juli 2014 - 13:30

Iris:

Spannenddddd!!!!!!! Maar oh zo gaaf!

• 06 Juli 2014 - 13:58

Gerda:

Lieve Cindy,
    Wat ga je weer een prachtig avontuur tegemoet!!
    Pak deze acht weken zoals je ze zelf wilt pakken, geniet van de voorpret, neem de tijd om alles op een rijtje te zetten en succes met het leren!
    Ik vind het super gaaf om je in december te mogen bezoeken, al is dat voor mij ook een groot avontuur!
    Ik kijk er nu al naar uit! hihi
    Dikke knus lieverd!! X

• 06 Juli 2014 - 13:58

Lieke:

Geweldig! Ik ga je volgen!! Xx

• 06 Juli 2014 - 14:30

Nancy Nieuwenhuis:

Wat een fantastisch avontuur ga je tegemoet! Succes met de voorbereidingen en voor daar alvast een mooie tijd gewenst.

• 06 Juli 2014 - 15:07

Papa:

Lieve Cindy,

Nog 8 weken... Ze zullen omvliegen!
    Zoals altijd bereid je je grondig voor. En toch is het spannend!
    Prachtige plannen weer. Het mooie is, dat je deze keer niet zomaar de toerist gaat uithangen, het wordt een reis met een missie. Bijzonder als je niet alleen weggaat om weer een mooi stuk wereld te gaan zien, maar ook dat je je dienstbaar maakt aan mensen en kinderen die dat zo goed kunnen gebruiken. Ik bewonder je instelling: niet iedereen heeft de motivatie om zich daadwerkelijk voor anderen in te zetten.
    Het maakt je tot het mooie mens dat je al vanaf dag 1 voor me bent. Ik hou van je.
    Natuurlijk ga ik je missen, maar ik weet hoe mooi het is wat je gaat doen.
    Liefs, papa

• 06 Juli 2014 - 19:51

Linda S:

Zoooo gaaf wat jij gaat doen! Respect voor het avontuur dat jij weer aan durft te gaan!
    Ik ga je verslagen weer met plezier lezen hoor....
    Heel veel succes en mooie ervaringen,lieve Cindy!
    Groetjes en een dikke knuffel!

• 07 Juli 2014 - 11:44

Hilbert:

Cindy... WOW!

• 07 Juli 2014 - 13:28

Marja :

Hey Cin,

Ik krijg nu al zin om al je reisverslagen weer te lezen! Al zullen dit vooral in het begin geen reisverslagen, maar werk/ervaringsverslagen zijn, maar die zullen vast minstens zo boeiend zijn! Hoewel ik je als collega en vriendin enorm ga missen (met wie anders kan ik zo heerlijk herkenbaar praten over....you know! En met wie moet ik nu uit eten om een reden die totaal nergens op slaat?) vind ik het enorm knap van je dat je inderdaad niet zo maar voor de makkelijke en overzichtelijke weg hebt gekozen! Ik wens je de komende periode heel veel succes toe met de voorbereidingen en het leren van Spaans. En mocht ik je eens moeten overhoren onder het genot van een hapje en drankje: let me know!

X en tot donderdag!
    La Cubanita: is vast Spaans! Kijk ons dus goed bezig zijn! ;-)

• 07 Juli 2014 - 13:30

Sara:

Poeh, toch erg gek om te lezen. Zit ik hier in Italië, over drie maandjes weer terug in Nederland en dan geen Cindy in Nederland!
    Hou ons maar weer goed op de hoogte. Ik ben erg benieuwd hoe je alles weer zal ervaren, wat uiteindelijk je werkzaamheden zullen zijn en wat je weer gaat leren van dit volgende avontuur!
    Ook al moeten we het voorlopig doen met wat berichtjes over en weer en kunnen we toch niet alles even fijn delen; we zitten in elkaars hart en hoofd.
    Je gaat het weer eindeloos horen; GENIET! Daar ga ik ook maar eens een beetje meer aandacht op leggen de komende weken... xxx Saar

• 07 Juli 2014 - 22:04

Stephanie:

Lieve Cin,

Wat zal het de komende weken weer ontzettend snel gaan... We gaan elkaar in ieder geval zondag alvast weer zien en ik hoop je de komende weken nog een aantal keer te zien!
    Ik ben zo ontzettend trots op je en ik vind het zo fantastisch dat je dit avontuur aangaat, maar daarnaast ga ik je ook echt missen....!

'You're amazing, just the way you are!'

Liefs xx Steef