Follow your heart, it knows the way - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu Follow your heart, it knows the way - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Cindy Verheij - WaarBenJij.nu

Follow your heart, it knows the way

Blijf op de hoogte en volg Cindy

12 April 2014 | Nederland, Hoofddorp

Lieve allemaal,

Een week geleden, op weg naar huis in de trein vanaf mijn lieve vriendje, schreef ik dit:

Ik geloof dat ik op dit moment in het - tot nu toe - lastigste deel van mijn leven zit. Dat klinkt heel heftig en dat is het eigenlijk ook. Dit is namelijk een periode waarin ik keuzes moet maken. en voor de mensen die mij niet zo goed kennen: ik vind keuzes maken erg moeilijk. Dan heb ik het niet alleen over de soort belangrijke keuzes waarmee ik nu te maken heb, maar dan heb ik het over alles. De smaak van mijn ijsje, de kleding die ik ’s ochtends aantrek (dat duurt soms een kwartier en resulteert in hopen kleding, verspreid door mijn kamer), wel of geen tas mee, haar los of haar vast; ga zo maar door. Nou snap ik ook wel dat het geen ramp zal zijn als ik een bolletje papaya-ijs kies en later toch meer zin had gehad in karamel. Niemand zal daar ernstige gevolgen door ervaren en een paar minuten later ben ik het waarschijnlijk alweer vergeten. Met de keuze van dit moment zit het wel anders. Zoals ik al eerder gezegd heb: ik heb mijn kompas met alle mogelijke richtingen, maar de wijzer blijft draaien. Ik kan je vertellen dat dat best uitputtend is. want de richting die ik zal kiezen, heeft - God, dit gaat zwaar klinken - invloed op de rest van mijn leven. of in ieder geval op de komende jaren. Het liefst zou ik willen dat er iemand is die de wijzer stopt. Iemand die zegt wat ik moet doen. Dat gebeurt alleen niet. ik krijg van iedereen wijze raad en die raad verschilt per persoon. Er is één ding wat eigenlijk iedereen zegt en dat is: ‘Jij moet de keuze maken en doen wat goed voelt.’ Van mijn lieve collega Karlijn kreeg ik een paar weken geleden onverwacht een cadeautje. Ze liep er tegenaan en moest aan mij denken. Een houten hart met de tekst: ‘Follow your heart, it knows the way’. Diep vanbinnen weet ik dondersgoed wat mijn gevoel zegt, maar ik durf er gewoonweg niet aan toe te geven. Als ik iets erg zou vinden, is het dat ik achteraf spijt heb, omdat ik iets NIET heb gedaan. De richting waar ik naartoe neig, maar bang voor ben, dreunt al wekenlang in capslock-letters door mijn hoofd. Is er misschien iemand die zich geroepen voelt om mij die kant op te duwen? Want zelf heb ik de moed niet om de stap te zetten.


Nu ben ik een week verder en heb ik de wijzer eigenhandig stil gezet. Ik heb niet gekozen voor de makkelijkste weg en gekozen met mijn gevoel, in plaats van mijn verstand. Ergens heb ik de moed dus gevonden. Ik vind het eng, maar de opluchting die ik voel, is groot. Ik ga doen wat ik het liefst wil. Ik ga mijn droom achterna. En over tien jaar zal ik - hoe het ook gaat lopen - glimlachend terugdenken aan deze tijd. Gewoon, omdat ik het durfde. Omdat ik het deed.

  • 12 April 2014 - 22:11

    Mama:

    Lieve Cindy,
    Je hebt het gedaan, je hebt je keuze gemaakt!
    Goed van jou; volg je hart, doe wat goed voelt en waar je gelukkig van word!!!!!
    Hou ontzettend veel van je, dikke knus! XXX

  • 12 April 2014 - 23:20

    Papa:

    Lieve, lieve Cindy,

    Wat een knoop!
    En toch: In je Hart heb je die allang ontward.
    De keus is gemaakt, nu alleen de uitvoering nog.
    Jou kennende bereid je je plan tot in de puntjes voor.
    Zo benieuwd naar at het worden gaat...

    Liefs,
    X papa

  • 12 April 2014 - 23:28

    Karlijn:

    Jaja ik heb gezegd dat ikga reageren dus doe ik dat ook!! Ik vind het super voor je dat je de keuze hebt gemaakt. Het wordt vast weer een geweldige reis en een groot avontuur!!

  • 04 Juli 2014 - 16:54

    Martine:

    Veel plezier en doe voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 24 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1116
Totaal aantal bezoekers 125940

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 29 Maart 2015

Mi viaje a Sudamérica

02 Juni 2013 - 02 Juni 2013

Journey of my life

01 September 2012 - 15 Maart 2013

Backpacken

25 April 2011 - 05 Mei 2011

Suriname!

02 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Malawi

Landen bezocht: